Informatie over de afdeling:
Denk jij altijd vanuit de klant en heb je lef? En wil je als Webanalist op een jonge en ambitieuze afdeling helpen om onze digitale dienstverlening te verbeteren, zodat klanten deze belonen met een 9+? Op de afdeling Digitaal en Klantbeleving (D&K) meten we onze websites en digitale proposities niet alleen af aan de klantstandaard van vandaag, maar ook aan die van morgen en overmorgen. Daarom experimenteren, leren en verbeteren we continu. Jij zorgt voor een optimale klantbeleving door bezoekersgedrag beschikbaar te maken, te analyseren en te visualiseren.
Samenvatting opdracht:
We zoeken een webanalist met ruime ervaring in het vertalen van data tot inzichten. De focus zal liggen op de samenwerking met marketing teams waarbij de uitdaging is om beter te gaan sturen op goede KPI’s bij het bepalen van het succes van campagnes.
Wij zoeken ondersteuning bij:
- Door vertalen van doelstellingen naar te nemen acties waarbij we de actiepunten met de grootste impact moeten achterhalen
- Het vergroten van de (klant)inzichten om campagnes beter in te richten
- Het door ontwikkelen van onze PowerBi dashboards en onderliggende data sets (oa Bigquery).
- Het ondersteunen van oa marketeers om beter vanuit data te werken.
Daarnaast zal er ondersteuning gevraagd worden op gerelateerd taken op bovenstaande punten op projectbasis binnen scrumteams.
Het is een mooie uitdaging om de stakeholders en ook onze groep webanalisten (ongeveer 10 collega’s) verder te helpen op deze onderwerpen. Je wordt onderdeel van de afdeling Digitaal & Klantinteractie.
Kwalificatie eisen:
- NB: 5+ jaar webanalyse ervaring is een must ! Zonder deze ervaring kandidaat niet voorstellen.
- Online bezoekers- en klantgedrag analyseren en sturen.
- Hebt ervaring met digitale analyse- en optimalisatietools als Google Analytics, VWO, Clarity en Mopinion.
- Hebt eerder gewerkt met een Data Management Platform waarin online en offline data wordt gecombineerd.
- Kan ondersteunen bij het opzetten van datasets, werken in BigQuery of Azure en het visualiseren met PowerBi.
Soft skills:
- Als expert en gewaardeerd gesprekspartner collega’s helpen in de hele organisatie om meer data-gedreven te gaan werken.
- Samen met onze business partners en scrumteams vanuit klantproblemen en business doelstellingen een vertaalslag maken naar wat hier online voor nodig is.
- Zoekt van nature verbinding met collega’s binnen andere disciplines om hen te adviseren met jouw knowhow.
- Bent in staat om op strategisch niveau onze marketing organisatie verder te helpen met het bepalen van de juiste metrics en werkwijzes.
Contact
-
1 van 4Vul je gegevens in
Via onderstaande knop kun je je gegevens achterlaten en je CV uploaden.
-
2 van 4Wij nemen contact met je op
In een eerste kennismakingsgesprek bespreken we je wensen, ambities en drijfveren.
-
3 van 4Persoonlijk gesprek
We stellen je voor aan de klant, je wordt uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek.
-
4 van 4Contract besprekingen
Bij een match bespreken we samen met jou en de klant alle details door.